Dagar av vikt

Idag har jag haft en sån där pang-dag, som man nästan aldrig har men älskar när man får. De dagar när man pendlar lagom mycket i humör och när man känner sig helt-okej-snygg och när man mår lite bra i själen. En sån dag har jag haft idag.

Vaknade först 05.30 och fick (dock, allt kan ju inte vara perfekt) lite ångest över att jag bara skulle få sova två timmar till när det kändes som om jag bara sovit tio minuter. Vaknade sedan igen 07.15  (efter att än en gång drömt att jag var kär.. vad är grejen lixom?? jag är redan desperat och man lös, varför göra narr av mig? va, drömjävlar.) och väckte systra mi med lite skrik. Sedan gjorde hon frukost åt mig medan jag sov lite till. Klädde sedan på mig och blev så posetivt överaskad av grapefruit, ägg och annat gott. Tyvärr fick frukosten en annan vändnng när jag insåg att det inte var en 100% söndagsfrukost utan blev tvungen att rå-kubba till bussen och hinna precis.. Åkte sedan till Kärrtorp för att orientera på skolans obligatoriska friluftsdag.. Vi power walkade i cirkus en timme och letade kontroller i skogen. Det kändes verkligen över-nyttigt och helylle, men ändå jävligt skönt. Enda till det blev (lixom alltid) osämja i gruppen... Jag vet inte hur länge till jag pallar det, bägaren is about to rinna över...eller va?
Sedan var det lite snylltande av matsäck och urinvägsinfektion innan jag åkte till skolan för att få en väldigt questionable blick av en viss Freddy och för att kopiera några papper (skulle egentligen hämtat lite mojs i skåpet men jag hade glömt nycklarna. jävligt ovärt..) för att sedan åka hem till systra mi. Vi drack lite kaffe, disskuterade böcker och rädslor, och hjälptes åt att packa hennes stuff som vägde litttttte för mycket..

Sedan har jag gosat med katter, träffat mormor och kusiner en stund, städat i köket och dushat. Känns jävligt bra.

Nu ska jag ge mig på att skriva en föreställningsanalys och kanske vila en stund innan det blir en fantastisk kväll med min absolut bästa vän genom alla tider - systern.


Hoppas att världen får en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0