och så blev det lite lättare att andas.

solen lyser. Blomman tar in energin från solljuset och omvandlar det till kärlek motivation och fina färger. vad man behöver i livet ÄR inte mer komplicerat än kaffe, ed och sol. och ngt att se fram emot. och det har jag. nog.
Livet är underligt. Vad är liv lixom? är liv känslor? är liv att andas? vad definierar liv? Man brukar säga att man inte kan definiera ngt om man inte har upplevt dess motsatts, typ, man kan inte vara lycklig om man inte upplevt olycka, eller, man kan inte skratta utan att ha gråtit. Betyder det att man måste varit död för att kunna leva. Är man död innan man föds? Man är ju inte ens i existerande materia hur kan man då vara död? Kanske är det så att man är lite död ibland. När man sover kanske man är lite död? Eller under vintern, så dör man en smula och sen börjar man leva igen till våren. Hmm. jag vet inte. Jag funderar på liv. En svår fråga under enkla förhållanden. Jag, en kaffekopp, en pjamas och en sol. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0